Vad är tjejers (och killars?) Problem?!

Efter att ha kommenterat i Storstadspojkens blogg, ang "regler" man har för kompisar när dom får träffa nuvarande dejten första gången, känner jag att jag blev så grinig så jag måste ägna ett inlägg åt det.. Enligt inlägget, så har han och hans kompisar regler, som säger att kompisarna inte får ta för mycket plats, vara roligare, trevligare osv än en själv.

Vad är det här för korkat resonemang?! Om jag är på dejt med en kille, träffar hans vänner och sedan blir mera intresserad av någon av dessa (ja, det har hänt), så visar det ju bara att den första killen inte var så rätt för mig. Är folk så jävla osäkra på sig själva så att deras kompisar måste låtsas vara något dom inte är för att killen ska bibehålla intresset? Detta är ju så pinsamt så det är löjligt.

En annan tjej väljer att kommentera och hålla med. Hon tycker att det är taskig moral av hennes kompisar att vara mera högljudda, ha roligare, skratta mera än vad hon själv gör. För då syns inte hon. Hon har förlorat 2 "potentiella pojkvänner" pga dom har tyckt om hennes kompisar bättre, och låter nu inte dessa kompisar träffa hennes killar. Det säger ju mera om henne själv än om hennes vänner.

Och vad händer sedan då? Om nu någon träffar en pojk/flickvän. Ska denne hållas instängd under hela förhållandet? Personen kan ju faktiskt råka träffa någon dom tycker bättre om.. Jag vill bara himla med ögonen och sucka.

Vad är det för fel på folk?!

Pust.. Nu måste jag hålla mig uppdaterad bland kommentarerna till det inlägget..

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag och min kompis är vääldigt lika och stöter en kille på mig så stöter han ofta på mn kompis också.. om jag eller hon träffar en kille så blir det som någon slags tävling mellan oss.. har hon en kille på g så vill jag att han ska gilla mig mer, även om jag inte är intresserad alls. Detta är ganska sjukt i sig men handlar inte om att någon av oss behöver bekräftelse av just denna killen, eller att vi inte unnar varandra att ha pojkvän.. Det är mer som en tävling mellan oss och att vi inte vill vara lika utan vi vill alltid toppa den andre, precis som många enäggstvillingar vill.. Jag skulle tycka att det vore jätteskönt om vi hade denna regel och slippa oroa sig för att kompisen ska börja stöta på killen jag har på g.. och tvärt om.

2008-08-21 @ 12:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0