Trist Bemötande..


Jag ringde nu och bokade av en verkstadstid för min bil. Jag hade tid den 29/8 för byte av bakvagnsbussningar. Anledningen till att jag ville boka av, var för att jag hittade en firma som fixar det billigare, och som dessutom konstaterade att det inte var så akut som det först verkade.


När jag ringer och meddelar detta, får jag först till svar:


Firman: "Jaha, okey, jag vet inte om vi kan göra det, har vi beställt delar till den?"
Jag: "ja, alltså, det vet inte jag?"


Sedan letar han upp killen jag bokade med, som är upptagen. Han kommer tillbaka till telefonen och meddelar att jo, dom har beställt delar. Sedan frågade han mig om jag har varit hos dom så att dom har kikat på bilen. Vilket jag inte har.

Svaret jag får är:


"Nähä? Och ändå står vi här med beställda delar, ska du inte byta dom alls nu?!"

Jag säger då att jag inte fick någon info om detta när jag bokade tiden, och att ingen då talade om för mig att tiden skulle vara "bindande". Varopå han tycker att "jaja, det är inte mycket att göra".


Visst, jag fick boka av tiden, men hur blev det mitt fel att dom blir ståendes med delar? Jag bokade av i God tid, och fick ingen info om att delarna behövde beställas och att jag då är "låst" på bokningen. Detta är en verkstad enbart för BMW, och det är ju inte som att delarna inte lär gå åt ändå..


Kommentarer
Postat av: Ms E

Låter lika förvirrande som på Toveks hahaha

2008-08-20 @ 11:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0