Självinsikt..

Nu såhär på fredag eftermiddag, när det är lugnt på jobbet, så började jag fundera...
Jag har kommit fram till att jag nog är en fruktansvärt missunnsam människa. Och inte nog med det, så är jag fruktansvärt ego med.

Ta alla annonslänkar typ gratisbio, gratismakeup osv. Det finns inte en chans att jag hade klickat på en sådan värvningslänk. Varför ska jag generera poäng till andra? Eller, i vilket fall folk jag inte känner? Nej, jag kopierar adressen och går sedan in på sidan utan värvningslänk istället. Sen att det är trevligt om folk klickar på ens egna länkar, det är en helt annan sak.

Sen är det detta med att vara ego. Jag vet faktiskt inte om det direkt stör mig faktiskt. Jag gör sällan saker där jag inte själv får ut något av det, eller som jag inte tycker är kul. Säkert skitjobbigt för min omgivning, men hey, sådan är jag.

Jag skulle säkert kunna gå on and on om det här, men jag orkar faktiskt inte, så nu får det vara nog med bekännelser för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0